V oddelku 3- 4 let smo se odločili, da bomo otroke seznanili z barvami na igriv in ustvarjalen način. Izhajali smo iz zgodbice Maruškina mavrica, kjer smo skupaj raziskovali mavrične barve in preživeli nepozabno obdobje ustvarjalnih dejavnosti.
Za začetek smo se osredotočili na razvrščanje predmetov glede na barvo na stenskem panoju. To je bila odlična priložnost za ponavljanje osnovnih barv in spodbujanje otrok, da prepoznajo različne odtenke v svojem okolju.
Za še bolj poglobljeno izkušnjo smo izvedli mavrične poskuse, kjer so otroci opazovali, kako se barve mešajo in prelivajo. Ustvarjali smo mavrico prijaznih besed, kjer so otroci izbirali besede, ki so jih povezovali z vsakim mavričnim odtenkom. Ta dejavnost je bila ne le zabavna, ampak je tudi razvijala njihovo ustvarjalnost in razumevanje pomena barv v vsakdanjem življenju.
Da bi povezali gibanje z učenjem, smo organizirali gibalne igre z barvnimi ruticami, žogami in baloni. Otroci so se gibali in hkrati prepoznavali barve, kar je pripomoglo k izboljšanju njihove gibalne koordinacije in povezovanju gibanja z učenjem.
Ob tem smo spodbujali fino motoriko prstov, ki so jo otroci razvijali ob delu z didaktičnim materialom, izdelanim iz odpadne embalaže. Ob tej dejavnosti so otroci ne samo krepili svojo motoriko, temveč tudi spoznavali pomembnost recikliranja in ustvarjalnosti z naravnimi materiali.
Izdelali smo tudi mokre risbe s flomastri, kjer so otroci opazovali, kako se barve prelivajo in mešajo na papirju. Ta dejavnost jim je omogočila, da se osredotočijo na barvne odtenke in razvoj ustvarjalnosti, hkrati pa so spoznavali tudi fizikalne lastnosti barv in vode.
Vse te aktivnosti so otrokom omogočile, da so aktivno sodelovali in razvijali svoje sposobnosti v različnih področjih. Otroci so imeli priložnost, da dajejo pobude, katerih ideje in zamisli so bile upoštevane in uresničene. Z veseljem so delili svoje predloge in ideje, kar je prispevalo k večji motivaciji in vključenosti v dejavnosti.
Kljub daljšemu časovnemu obdobju, v katerem so potekale dejavnosti, so otroci ohranili visoko stopnjo motivacije. Njihovo angažiranost in veselje do nalog sta bila očitna skozi ves projekt. Na koncu smo izvedli hospitacijski nastop, kjer so otroci pokazali, kaj so se naučili o barvah, svoji ustvarjalnosti in sodelovanju. Ta nastop je bil odlična priložnost za deljenje njihovih znanj in uspehov z drugimi ter za ohranjanje občutka ponosa in dosežkov.
Projekt učenja barv preko zgodbice “Maruškina mavrica” je bil poln igre, ustvarjalnosti in učenja. Otroci so uživali v različnih dejavnostih, razvijali svoje sposobnosti in se obenem učili pomembnih življenjskih veščin, kot so sodelovanje, spoštovanje idej drugih in uporaba barv na ustvarjalen način.




























MELITA KARAS