V našem vrtcu se več let ukvarjamo z eko vsebinami in že najmlajšim otrokom omogočamo prve in bogate izkušnje z bivanjem v naravi in stik z živimi bitji. Tokrat smo dejavnosti izvajali v skupini miške, kjer so otroci stari od 1-3 let.
S tematskim sklopom Na zelenem travniku, smo pričeli v mesecu aprilu in ga v celoti zaključili konec maja. Naš cilj je bil spoznati cvetlice in žuželke kot del žive narave. Zastavili smo si ga z raziskovanjem, saj to otroci najraje počnejo. Skupaj z otroki smo iskali dejavnosti, ki smo jih izvajali v igralnici in tudi na prostem.
Tematski sklop smo pričeli s pripravo plakata v naši garderobi. Otroci so pobarvali podlago za plakat in prilepili travniške rastline in živali. Ob tem smo ugotavljali kdo vse živi na travniku, poimenovali živali in rastline in si tako širili besedni zaklad.
Otroci naše skupine zelo radi posegajo po knjigah in velikokrat dajo tudi sami pobudo, da jih prelistamo in preberemo, zato smo tudi tokrat obiskali našo vrteško knjižnjico in v njej našli ustrezno literaturo. V slikovnih gradivih smo iskali fotografije žuželk, ki so jih najprej kazali s prstom in nato poimenovali. Ob knjigah in kartonkah smo zvedeli kakšna bivališča si delajo čebele v naravi, kako močne so mravlje, kako pomembne so pikapolonice ker jejo uši… V knjižnjici smo si ogledali animirani film Gosenica Tinka na travniku, ki nam je na preprost in razumljiv način predstavil življenje na travniku.
Naslednji dan smo odšli na travnik. Tam smo našli krtino in ugotavljali, kdo živi v njej. Med drugim smo preučili tudi travniške cvetlice. Le te smo si nabrali in jih prinesli v igralnico. Tu smo jih vonjali, tipali, pogledali njihovo sestavo in iz njih naredili preprost herbarij. Opazovali smo tudi našo hišnico pri košnji trave.
Otroci so na igrišču našli polža in prebili veliko časa ob njem. Nosili so mu hrano, ker je bil revček suh so mu prinesli vodo ob kateri je kar oživel. Spoznali smo da ima rožičke ki jih ob dotiku s prsti skrije. Ob njem smo se naučili prstno igrico Polž.
Otroci so ob svetovnem dnevu Zemlje spremenili v vrtnarje, posejali travniške rastline ter opazovali in spremljali njihovo rast in razvoj.
Preko kitajskega gledališča kamišibaj smo spoznali pravljico Trije metulji in se vživljali v pravljično dogajanje. S plesom so nato podoživeli vsebino zgodbe in se s pomočjo pisanih rutic spremenili v pisane metulje.
Poslušali smo pesmi o pomladi in travniških živalih (Metuljček cekinček, Na zelenem travniku, Pika poka pikapolonica, Gosenica je lezla…) in jih spremljali z malimi ritmičnimi in melodičnimi instrumenti. Otroci so likovno ustvarjali na temo: barvali polža, ga oblikovali iz slanega testa, odtisovali krila metuljev v tehniki monotipije, izdelali pikopolonico, barvali z voščenimi barvicami, valjerji…
Ob tematskem sklopu je iz odpadnega materiala nastajal tudi didaktični material, preko katerih smo si urili fino motoriko prstov, spoznavali osnovne barve, razvrščali, šteli pikice na pikapolonicah, sestavljali travniške živali, iskali pare…
Narava je neizčrpna zakladnica idej in učnih izzivov skozi vse letne čase. Zato jo bomo tudi v prihodnje večkrat obiskali.
Melita Karas in Katja Mertuk